sobota, 16 czerwca 2012

Carmex-moje wybawienie dla suchych ust


Witajcie :)

Moje usta często są suche, dlatego cały czas używałam błyszczyka ale jego działanie jest zbyt krótkie i nie pielegnuje ust.Czekałam aż błyszczyk się skończy i zakupiłam polecany przez bloggerki i nie tylko, cudowny Carmex :)





Trochę historii :

Alfred Woelbing, który cierpiał z powodu suchych i popękanych ust, wynalazł balsam do ust Carmex® na początku lat 30-tych dwudziestego wieku w USA. Alfred wlewał ręcznie swoją specjalną miksturę do małych szklanych słoiczków, które sprzedawał aptekarzom, dowożąc je osobiście samochodem. Od tego czasu balsam Carmex stał się znaną i cenioną międzynarodową marką. Na całym świecie co minutę sprzedaje się ponad 130 balsamów Carmex. Rodzina Woelbing nadal prowadzi firmę.


Składniki:


-PETROLATUM (WAZELINA):
pochodzenie: substancja pochodzenia chemicznego - otrzymywana z ropy naftowej 
działanie: ułatwia rozczesywanie i zapobiega elektryzowaniu się włosów, nawilżające
używany jako: emolienty, substancja antystatyczna


TWORZY TŁUSTY FILM, POWODUJĄC ZATYKANIE PORÓW, PRZEZ CO SKÓRA POZOSTAJE BEZ DOSTĘPU TLENU


-LANOLIN:
pochodzenie: wydzielina gruczołów łojowych owiec, gromadzi się na wełnie owiec, skąd następnie jest wydzielana w procesie odtłuszczenia wełny, nie jest substancją rozpuszczalną w wodzie
działanie: lanolina jest substancją kondycjonującą skórę, włosy i paznokcie. Emolient. Zastosowany w preparatach do pielęgnacji skóry i włosów tworzy na ich powierzchni warstwę okluzyjną, która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody z powierzchni (jest to pośrednie działanie nawilżające). Ponadto tworzy wyczuwalny film, który wygładza naskórek i włosy, przez co je kondycjonuje. W preparatach myjących stosowana jako substancja renatłuszczająca. Proces mycia powoduje usunięcie m.in. substancji tłuszczowych, dlatego stosuje się substancje renatłuszczające, które odbudowują barierę lipidową

-ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE:
pochodzenie: filtr UV, chroniący skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania słonecznego
działanie: absorbuje promieniowanie UV, dzięki czemu chroni kosmetyk przed pogarszaniem się jego jakości pod wpływem światła

-FLAVOR

-CETYL ESTERS:
pochodzenie: składnik różnego pochodzenia
działanie: wygładza, nawilża 
używany jako: emulgator, emolienty, regulator lepkości

-THEOBROMA CACOA

-SEED BUTTER

-CERA ALBA:
pochodzenie: wosk pochodzenia zwierzęcego wydzielany przez pszczołę. Ciało stałe, nierozpuszczalne w wodzie. Używany często w kremach i sztyftach jako baza.
działanie:  pełni rolę stabilizator emulsji, czyli chroni np.krem przed rozwarstwianiem, przedłuża trwałość kosmetyków. Ponadto stosowany jest jako lepiszcze, czyli substancja wiążąca składniki kosmetyków. Stosowany w kosmetykach nadaje im perłotwórczy (mętny, opalizujący) kolor

-BENZOPHENONE-3:

pochodzenie:  filtr UV, organiczny związek chemiczny z grupy ketonów


działanie: filtr UV, chroniący skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania słonecznego

-PARAFFINUM LIQUIDUM:
pochodzenie: substancja pochodzenia chemicznego - otrzymywana z ropy naftowej
działanie: ułatwia rozczesywanie i zapobiega elektryzowaniu się włosów, nawilżające, wygładzające, ochronne, sprawia, że skóra staje się elastyczna i gładka 

-CAMPHOR

-MENTHOL

-VANILLIN

Moja opinia:

Przez kilka pierwszych dni nie widziałam ani nie czułam żadnych specjalnych zmian, oprócz charakterystycznego mrowienia zaraz po zastosowaniu.Jednak później moje usta stały się bardziej nawilżone i nie były już spierzchnięte, zniknęły nawet suche skórki  z którymi miałam największy problem.Wybrałam Carmex w tubce o zapachu truskawkowym (Rossman, ok. 8zł).Z czystym sercem mogę go wszystkim polecić :)

A jakie są Wasze doświdczenia z tym produktem? :)

Pozdrawiam, Carmilla :*

5 komentarzy:

  1. nigdy nie miałam żadnego carmexu

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam i jak dla mnie nie ma lepszego... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze muszę mieć go w swojej torebce :) Gdyby nie okorpny smak byłby to dla mnie kosmetyk idealny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam go :) i jest świetny, pierwszy dostałam z Londynu

    Obserwuję zapraszam do Siebię

    www.bycidealna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Carmexa, mam naturalnego i truskawkowego :) Obserwuję

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza, dzięki temu będę mogła również Cię odwiedzić :)

Każda Wasza opinia jest dla mnie bardzo ważna :)

Podobne posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...